Kreowanie modnego wizerunku

Dziś kreowanie wizerunku firmy czy osoby nie różni się bardzo od siebie. Specjaliści od tworzenia pozytywnych relacji z otoczeniem, czy to dziennikarzami, fanami czy innym uczestnikami rynku, mają ręce pełne roboty. Od kiedy Internet stał się globalnym narzędziem wyrażania opinii i emocji kreowanie trendów i tworzenie mody na określone zachowania lub sposób myślenia stało się absolutnie zadaniem opłacalnym i bardzo potrzebnym. Niekiedy firmy wydają miliardy na to, aby ich produkty były modne, aby ich wykorzystywanie oznaczało podążanie za stylem oraz prestiż. Powiązanie swojej marki z zamożnymi i nastawionymi na wysokiej jakości towar użytkownikami jest gwarancją wieloletnich sukcesów finansowych korporacji, dlatego też kreowanie mody i zapotrzebowania na swoje modele to zadanie, na które firmy gotowe są niejednokrotnie przeznaczyć nawet kilka miliardów w skali roku. Ale dziś coraz częściej moda nie jest kreowana przez tych, którzy szumnie nazywają się kreatorami a bardziej przez tych, którzy znajdują się po przeciwnej stronie, czyli odbiorców. Dzięki Internetowi można bardzo szybko skrytykować czy nawet doprowadzić do bojkotu jakiegoś produktu, którego reklama była obraźliwa religijnie czy zbyt seksistowska. A to sprawia, że trendy i masowa komunikacja stanowią dla firmy tak perspektywę, jak i zagrożenie.

Both comments and pings are currently closed.